Her taler vi om hvordan du installerer programmet og løsning af installations problemer

Udpakning af Zip fil / ´Jeg kan ikke åbne tilsendte fil?

Smart Regnskab er indpakket i en Zip fil. Zip er et format man kan “pakke” flere filer ned i en fil, hvilket gør at vi kan sende det i en mail eller som download.

For at åbne programmet skal du derfor have et udpakningsprogram installeret, som eks. Winzip. Du kan downloade en gratis prøveversion af programmet […]

By |marts 20th, 2020|0 Comments

Fejl når jeg kører setup filerne

Jeg får en fejlmeddelelse når jeg prøver at køre setup filerne!Årsag / Løsning: Benytter du et 32 bit styresystem? Smart Regnskab supporteres kun til Windows 32 bit styresystemer. For at finde ud af hvilken version du har, Gå ind under: KONTROLPANEL -> SYSTEM OG VEDLIGEHOLDELSE -> SYSTEM. Her står det om du har 32 eller […]

By |marts 20th, 2020|0 Comments

Problem efter af-og geninstallation

Jeg har afinstalleret programmet og geninstalleret det og får fejl når jeg åbner det!Årsag / Løsning: Når du afinstallerer programmet skal det altid ske gennem KONTROLPANEL på din computer for at sikre en korrekt afinstallering. Hvis ikke du har gjort dette skal du afinstallere det herigennem.

Efter du har afinstalleret gennem KONTROLPANEL, skal du søge din […]

By |marts 20th, 2020|0 Comments

Fejlmeddelelse om kun at bruge tal i faktura nummer

Når jeg installerer programmet siger den at jeg kun må bruge tal i faktura nummer!Årsag / Løsning: Har du sikret dig at det ikke skyldes ovenstående punkt kan det være at din computer ikke er glad for den sti du har valgt at gemme faktura mappen på øverst i billedet. Prøv derfor at ændre denne […]

By |marts 20th, 2020|0 Comments

Installation – generel

Under installationen vil du først blive bedt om at udfylde dine stamdata samt hvilket fakturanummer du ønsker at starte programmet på. Her er det vigtigt at du taster et nummer direkte, og UDEN et 0 foran. Altså eks. 971 og IKKE 0971.

Hvis du har problemer med at installere programmet, er det fordi du ikke har […]

By |marts 20th, 2020|0 Comments

Programmet siger jeg skal udfylde alle felter i opstart

Programmet siger jeg skal udfylde alle felter i opstart men det har jeg gjort!Det kan let være fordi du ikke har 8 cifre i dit CVR nummer. CVR numre skal min. bestå af 8 tal.

By |marts 20th, 2020|0 Comments

Kan jeg ændre stamoplysninger senere?

Har jeg mulighed for at rette samtlige oplysninger i den første box der kommer frem efter installationen? (Navn, cvr-nr., bank osv…)Ja, det kan du til enhver tid ændre under ADMINISTRATION. Du kan dog ikke ændre dit CVR nummer senere, det ligger fast.

By |marts 20th, 2020|0 Comments

Hvorfor får jeg en fejl når jeg åbner programmet efter installation?

Sørg for at du har oprettet nuværende år som første regnskabsår. Du må ikke oprette første regnskabsår som fremtidige regnskabsår.

Befinder du dig eks. i 2020 må du tidligst indtaste 2020 og altså IKKE 2021.

Når din computers settings når 1. januar 2021 vil dette regnskabsår automatisk blive oprettet i programmet.
admin

By |marts 7th, 2020|0 Comments

Hvordan retter jeg firmanavn eller adresse i programmet

Du går blot ind under ADMINISTRATION -> VIRKSOMHEDSDATA og ændrer her de informationer du ønsker rettet. Bemærk dit CVR nummer kan ikke ændres. Ønsker du at bogføre for en anden virksomhed kræver dette en ny licens til programmet. Kontakt [email protected] for dette

By |marts 7th, 2020|0 Comments